Webreklama

Čo je to webreklama
  • Zvyšovanie účinnosti reklamných techník a reklamného pôsobenia prostredníctvom internetu.

Formy reklamy na internete

  • Registrácie resp. odkazy v katalógoch odkazov.
  • Reklamné kampane.

Reklamný banner

  • Forma internetového billboardu.
  • Reklamný pruh štandardných rozmerov 468 x 60 pixelov tzv. full banner.
  • Reklamné pruhy iných rozmerov sa vyskytujú menej často.
    napr. skyscraper 120 x 600, rectangle 180 x 150, square 250 x 250, micro button 88 x 31 a ďalšie.
  • Umiestňuje sa zväčša na portáloch a serveroch s vysokou návštevnosťou.
  • Jeho účelom je presvedčiť oslovený subjekt, aby sa informoval o propagovanom produkte alebo službe detailnejšie.
  • banner funguje ako odkaz na web zadávateľa reklamy.
  • Jeho výhodou je, že sa ďalšie reklamné pôsobenie na oslovený subjekt realizuje ihneď, t.j. bezprostredne po odkliknutí na banner.
  • Pomocou reklamných bannerov sa realizuje reklama na
    • značku,
    • produkt.
  • Najvhodnejšie umiestnenie reklamných bannerov:
    • spravodajské servery,
    • servery s on-line službami.
      napr. vyhľadávače, portály, atď.

Reklamná kampaň

  • Umiestnenie reklamného banneru na vybrané reklamné webové sídlo za vopred dohodnutých podmienok pre jeho zobrazovanie.
  • Možnosti nákupu zobrazovania reklamných bannerov:
    • presný počet zobrazení resp. impresií,
      napr. 100 000, výhodou je zabezpečený stanovený počet impresií aj v čase poklesu návštevnosti reklamného sídla
    • pevne stanovené obdobie.
      napr. 1 mesiac, výhodou je vysoký počet impresií v čase vysokej návštevnosti reklamného sídla
  • Pre hodnotenie reklamnej kampane poskytuje prevádzkovateľ reklamného sídla aktualizované informácie o jej účinnosti:
    • počet impresií reklamného bannera,
    • počet prechodov na web zadávateľa reklamy cez reklamný banner,
    • percentuálne zastúpenie subjektov, na ktoré reklama pôsobila,
    • prehľad IP adries oslovených užívateľov, čas prístupu, atď.

Registrácia v katalógu odkazov

  • Umiestnenie plateného odkazu do internetového katalógu odkazov v databáze reklamného webového sídla za vopred dohodnutých podmienok pre jeho zobrazovanie.
  • Formy odkazu:
    • titulok a stručný popis webu zadávateľa reklamy s odkazom na web,
    • firemná karta zadávateľa reklamy v databáze s rozšírenými informáciami o zadávateľovi reklamy s odkazom na web.
  • Nakupuje väčšinou na pevne stanovené obdobie, spravidla rok.
  • V internetových katalógoch sú vyhľadávané produkty a služby rovnako často ako v bežných katalógoch.